Li fioreti de messê san Francescho
cap. 32
da-o manoscrito Marston 56, f. 133r. - 156v., da libraja Beinecke de Yale, 1465;
clicca i asterischi pe di rafronti co-a verscion toscaña;
clicca o segno inta colonna de scinistra pe vixoalizâ a verscion toscaña a fronte

[p. 143r modifica]32.

Li prumê conpagnoni de san Francescho con tuto lo lor poi e' se inzegnavam de esse poveri de le cosse tereñe e richi de vertue, per le quae e' prevegnivam a le grande [p. 143v modifica]richesse selestiae e eterne.

Or o cheite um iorno che, seando inseme, che um de lor disse um bello exnprio[sic] digando: "O fo atra vota um grande amigo de Dee, e chi aveiva grande gracia in vita eterna e contenplava*, e questo e' l'aveiva acissima* e proffonda umillitae de che ello se ne reputava esse peccao: la qua umillitae che ello aveiva lo conffermava in gracia e si lo fava contuniamenti cresse in vertue e in dom de Dee, de che o non lo lassava mai caze in nigum peccao". De che san Francescho* odiando cossì maravegoze cosse, si se infiamà de um amô e de um dexiderio de aquistâ umillitae e con um (um) grande frevô o levà la fassa a cel e fè ata* de finissimo* perponimento, e si non se alegrà mai in questo mondo, fin a tanto che o centì perffetamenti in l'anima soa la vertue de Dee. Si che d'alaora avanti o se ne stava senper in cella serao con zozuni e oracione[sic] e con grandissimi pianti davati[sic] a Dee, e questo o lo fava per intepetrâ* da ello questa vertue, sensa la qua ello se reputava degno de lo infferno.

E seando staito monti di cossì frai Maseno, o cheite che um iorno che ello intrà in la celva e in frevô de sprito e' l'andava butando grande lagreme, demandando con grandissimo frevô e dexiderio questa vertue. E inpersò che Dee exaudisse vorentera le oracioim de li homi contriti, e stagando cossì frai Maseno, una voxe vegne da cello[sic] la qua ihamà doa fiâ: "Maseno, Maseno!" E cognossando ello perffetamenti per sprito che quella era voxe de Xe., si ge respoze: "Segnô mê!" E messê Ihu. Xe. si ge disse: "Che vöi-tu dâme per avei questa vertue e questa gracia che ti demandi?" E ello respoze: "Segnô, e' te vögo dâ li mê ögi de la mea testa". E messê Ihu. Xe. ge disse: "E' vögo che ti agi questa gracia e che li ögi te romagnem." E dito questo la voxe desparvì; e frai Maseno romaze si contento* de questa gracia e vertue che o dexirava la umillitae* e de lo lume de Dee, si che d'alaora avanti o fo senper umille*; e spese vote che senper che ello orava o fava: "U u u", e con fassa alegra e con lo cör iocondo e' stava cossì in contenplaciom. E seando questo devegnuo umilissimo o se reputava lo pu vî homo de lo mondo.

E demandao da frai Iacomo de Falarone perchè in lo so iubilleo o non canbiava versso, e ello ge respoze con grande alegressa: "Quando in una cossa se tröva ogni bem, e non ge bezögna canbiâ verso."

A lozo e a gloria de messê Ihu. Xe. e de la soa Maire madona santa Maria.