L'istoria de messê san Poro apostoro.

Poro apostoro, abiando portao monte persechucioim, vègne a Roma in lo tenpo che Nerom era inperao. E monti mirachulli avea faito, pöa che ello fo in l'ordem de lo postolao. E monto prichava e ameistrava e mostrava contra lo pövo de li Zuê. Or um iorno, prichando ello in um lögo sospeizo unde era um solar, um zovem, lo quâ avea nome Patrocullo, monto dilleto de Nerom inperao, e per poi mego intende ello era montao monto in ato sum una fenestra. E stagando cossì a la prichaciom, ello finì soa vita. E seando so denonciao a Nerom inperao, ello n'ave grande dolore[sic], persochè ello lo amava monto. E pöa cumstituì um atro a lo lögo che questo avea.

E messê san Poro sapiando so per Sprito Santo si disse: "Adume lo corpo morto de Patrocullo caro de Nerom inperao."

E seando questo corpo morto davanti a san Poro, incontenente in prezencia de tuti quelli chi eram lì prezenti, ello lo resusità e pöa o lo mandà a Nerom inperao con monti atri in soa conpagnia. E lamentandosse monto Nerom de la morte de questo, o ge fo dicto como e' l'era vivo, e che ello era a la porta de la soa camera. E intendando Nerom so, fo monto maravegao, e non vorea che ello intrasse in la camera, ma a le pregere de alchuni o lo lassà intrâ dentro.

E Nerom inperao vegandolo si ge disse: "Pratricullo, e-to vio[sic]?"

E ello respoze: "Segnô si."

Dissi[sic] lo inperao: "Chi t'a faito vivo?"

E Patricullo disse: "Messê Ihu. Xe. rè e segnô de tuti li seculli."

E de so Nerom fo monto irao e disse: "Adoncha questo regnerà in prepu prepetuo e desfarà tuti li regni de lo mondo?"

A lo quâ Patricllo[sic] respoze: "Segnô cossì è la veritae."

E lantô Nerom ge dè una gram maschâ e disse: "Adoncha ti t'ê faito deffendao de quello rè?"

E Patricullo disse: "E' sum faito so cavaler, persochè da morte ello m'a resusitao."

E lantora cinque grain ministri de l'inperao dissem: "O inperao, per che ai-tu ferio lo zovem? Za a-lo respozo bem e saviamenti, e noi a quello mesmo e posentissimo Dee e' serviamo."

E Nerom inperao intendando so, deprezente si li fè tuti mete in prexom. E pöa o fè fâ grande presecuciom contra li crestiani, e monti per diveresse[sic] penne sensa nissuna interogaciom de fè morî.

E inter li atri messê san Poro fo preizo e menao davanti a Nerom inperao e Nerom ge disse: "O homo servo de grande Rè, perchè me levi-tu li mê cavaler e te li fai vegnî derê?"

E messê san Poro respoze: "Non soramenti de questo to reame levo li cavaler, ma de tuto e per tuto li levo per acostalli a lo nostro Rè, lo quâ ge darà tai doim che mai non ge veram men, ni mai pöa averà necessitai de alchuna cossa, lo quâ Rè, se ti lo veressi[sic] obei, ti seressi salvo, che ello è de tanta possansa, che ello verà a zuigar a la fin de lo mondo e tuto lo cunsumerà per fögo."

E odando Nerom queste parolle ello fo aseizo de grande folor e disse: "Como po esse che lo mondo se dega consumâ per fögo?" E deprezente comandà che li cavaler de messê Ihu. Xe. devessem esse conssumai per fögo. "E Poro, cossì como lor capitanio, contra la mea maistae sea degollao."

Or in quello tenpo in Roma fo morto grande quantitae de crestiani, de che lo pövo se levà a remor, e zem a lo paraxo de lo inperao, e ronpinge le porte, e dissem a lo inperao: "Meti fin a queste cosse e tenpera lo to foror e non vögi prende tanti citaim, che elli sum deffendoî de lo pövo e de l'inperio" e che non fosse pu nissum crestiam chi fosse offeizo fin a tanto che in so consego e' l'aga deliberao. E cessà la presecuciom. E messê san Poro ge fo ancho menao denanti.

E quando Nerom lo vi ello incomessà[sic] duramenti a criar contra ello e disse a li cal cavaler: "Pigai questo marvaxe e degoraillo, che o non romagna vivo sum la terra, che e' l'è quello chi canbia li seni umani e si li destrue."

E messê san Poro ge respoze e disse: "O Nerom, e' porterò questa peña per pocho tenpo e pöa e viverò in prepetuo con lo mê Segnô messê Ihu. Xe.."

E Nerom disse anchora: "Seage levâ la testa, asochè sea cognossuo che semo pu pocenti cha lo so Dee, e pöa e' veiremo se ello viverà senper."

E messê san Poro ge disse: "O Nerom, asochè ti saihi che e' viverò senper, incontenente che la me(t)a testa sarà tagâ, e' te parò sam e vivo, e lantor ti porai cognosse che messê Ihu. Xe. è Segnô de la morte e de la vita."

E dicte queste parolle o fo menao a lo lögo deputao a sì, e a trei de li cavaler chi lo menavam ge dissem: "Dine Poro, chi è questo Rè che voi amai tanto, che per lo so amô amai pu la morte cha la vita? E dime, che premio e' ne sperai de avei?"

E messê san Poro ge incomssà[sic] a dî de le grande glorie de vita eterna, e de le grande peñe de li danai. E tuti questi, odando so, si se convertin tuti a messê Ihu. Xe.. E pöa pregavam messê san Poro che o fuzisse la morte, e che ello zeisse unde ello voresse.

E messê san Poro disse: "Non piaxe a Dee che fassa questo, ma cossì como constante cavaler vögo la morte per avei lo stao de vita de lo mê Segnô messê Ihu. Xe.. E' si ve digo che como e' sarò degollao che alchuni constanti crestiani me veram per sepellime, e persò gaordai lo lögo unde e' sarò misso, e pöa l'um deman voi ge troverei doi servi de Dee, soè Lucha e Tito, li quai staram in oraciom a lo mê morimento, e a li quai voi direi che e' v'o mandai a elli, e deprezente elli ve batezeram e faranve erei de lo regno de cel."

Or parllando messê san Poro de queste cosse