gracia o referiva lo nostro Segnor messê Ihu. Xe., e aparegiasse monto honoreivementi per andâ a so paire. E quando lo paire sape la soa vegnua, o ge ze incontra con grande gente e cavalaria, e con grande alegressa, e non se porea cointâ la bella prichaciom che Joxaffà fè a so paire, e como manifestamenti o ge dè a intende li eroî de le idolle e como o non era da horâ atri cha lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. e la santa Tirnitae[sic]. E quando o l'ave bem ameistrao, o ge disse che ello non avesse nigum dubio che lo nostro Segnor Dee era senper aparegiao de reseive lo peccao, senper che o tornasse a penetencia. E quando lo paire ave inteizo ogni cossa da so figio Joxaffà, si renegà tute le jdolle e resevè lo santo batesmo da lo vescho che Joxaffà avea ordenao. E poa tuto lo argento e lo valor de le jidolle lo fè dâ a li poveri. E poa o fè frabichâ monte zexie, e tuta[sic] le gente de quello reame corssem a lo santo batesmo. E faito questo lo ree arenbà ogni cossa a Joxaffà e poa vische in stao de grande penetencia per tenpo de IIII agni e passà de questa vita.

E morto che fo lo paire, Joxaffà ordenà um barom chi avea nome Barachia ree de tuto quello reame. E poa secretamenti o se misse a partî bem che tuto lo povo non voreiva atro segnô cha ello. E tuti lo tegneam per forssa e voreivam che ello rezesse lo reame. Ma pu a la fin ello se misse [a] andâ povero per la via de lo dezerto e dè a um povero le soe vestimente reae e le vestimente de quello povero o se le misse in dosso.

Or lo demonio invidiozo monte insidie ge fava, e monta fiâ ge parea che um cotello nuo ge zeisse per le carne, e tuto questo ge fava lo demonio per deveâge che o non zeisse a so camin. E alchuna fiâ o ge andava adosso a modo de una bestia sarvaiga, ma ello dixea senper: "Segnô mê messê Ihu. Xe. seai in lo mê aitorio." E cossì o se conportava in lo so camin.

E in questa mainera ze Joxaffà per spacio de doi agni per lo dezerto con grande afano e con grande dezaxo, e in la fin e' l'odì una voxe chi dixea: "Benedicamus Domino." E goardà e vi che ello era Barllam chi stava sum la porta de la soa speloncha. E quando ello vi Joxaffà apeña che ello lo cognossè, e recognosandosse e' se abrassàm per pezui fië dagandosse la paxe e quaxi che non poivam parllâ de grande alegressa.

Or quando elli fon repossai Joxaffà cointà a Barllam ogni cossa per ordem de tuto quello chi ge era avegnuo, de che Barllam fo monto consorao. E poa stem cossì per um tenpo inseme in stao de penetencia. E poa Barllam passà de questa vita. E Joxaffà seando de etae de agni II-V passà de questa vita in lo solitario logo e fo soterao in um logo con Barllam.

Or intendando [so] lo ree Barachia si fè adû questi beneiti corpi a la citae, e quando elli fon presso lo ree ge ze incontra con tuto lo povo e la iherexîa, e con grandi pianti e reverencia e' li sepelim, de la qua sepotura monti miracori ge mostrà lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. lo qua è beneito in seculla secullorum Amen.


Questi sum li trenta grai de messê san Jeronimo

Questi sum li trenta grai de messê sam Jerömoimo de la cellestiâ schara che ello fè de doi segnoi. E l'um de quelli chi menava bona vita e virtuoza e lo quâ promete a tuti quelli li quë vörem fâ a li söi comandamenti de dage lo regno, soè lo regno de vita eterna, lo quâ è aparegiao a tuti quelli chi vam per la via de li söi comandamenti. E l'atro si è lo infferno, lo quâ è aparegiao a tuti quelli chi sum rebelli e chi vam per la via de li vicij. E a vita eterna se va per ternta[sic] grai, soè per trenta scharim.


Lo primo grao è la vera fe'.

Lo promê scharim de questa schara si è la vera fe', soè che noi demo cre in Dee Paire Figio e Sprito Santo, lo quâ è um Dee, e si demo goardâ de non fâ cossa chi sea contra a li söi comandamenti, e si demo fâ tuto quello che o comanda. Chè lo nostro Segnor Dee dixe in lo Evangerio: "Se voi non creirei, e' morirei in li vostri peccai."

E santo Agustim dixe che l'omo nega Dee in doi modi. Lo homo nega Dee, soè, per övere e per infedelitae. E sapi como lo homo nega Dee o se parte da ello. E se lo homo mostra che ello abia bona fe' e le hövere non segoen, sapi che quella fe' ge vâ pocho, persochè Dee dixe in lo Evangerio: "Chi creirà e sarà batezao sarà salvo, e chi non creirà sarà condanao."

E san Grigö dixe: "E' sum alquanti chi dixem: «E' sum batezao e si crao doncha e' sum salvo.» Questo è vei se la fe' segoe a le parolle per bone e per veraxe hövere."

E san Poro dixe che l'è monti faci crestiani chi dixem in parolle che e' crem in Dee e in le hövere e' lo negam.

E san Zoane evangelista dixe: "Che[sic] ama Dee e non fa a li söi comandamenti, questo è boxardo."

E l'exenprio si è che, se doi vegnissem a caza toa, e l'um fosse richo e bem vestio e l'atro fosse povero e strasozo, tu direissi a lo richo: "Vegnime a seze apè." E a lo povero tu ge direissi: "Va a seze apè de quello." E fassando cossì tu ê contrario a Dee e ti propio si te condani, persochè Dee, chi è soma richessa, como tu sai bem che ello se fè povero e cono[sic] li poveri conversà e si li fè hereij de lo regno de lo cell, lo quâ regno o promete de dâ a tuti li söi amixi. E voi dezonerai li poveri e honerai li richi. E ti sai bem che lo richo penssa senpre in lo mâ e in lo dezonô de Dee. Per che voi dei conpî la leze in amâ cossì lo povero como lo richo, e fassando questo voi amerei lo prossimo e si non peccerei, e otra 'o non anderei contra la leze ni li comandamenti de Dee.

E alchu[sic] ge n'è chi dixem: "E' o fe'" E questo sarà salvo vegando lo so frai povero e bezognozo e che o non lo sovegne in le soe nesessitae?