e' sum de grande linago como ti e persò e' te prego che ti me faci crestiana e liberame da lo erô unde e' sum." Ma ella dixea tute queste parolle per inganallo.

E Joxaffà con ferma intenciom, movoto a caritae per dexiderio da la anima de quella creadose[sic] che so che a dixea che a lo dixesse da bom cor, si ge disse: "Donzella, se ti non voi esse beffâ da li demoneij, crei in lo mê Segnô messê Ihu. Xe., lo qua a creao ogni cossa, e sarai sarva."

Alaora lo maligno sprito respoze per bocha de la donzella: "Se te piaxe che e' cre in lo to Dee, fa una cossa che e' te dirò, pigiame per mogê."

E Joxaffà respoze: "Tu demandi tropo greve cossa. E' l'è veritae che amo la toa anima, ma sapi che per questo ni per nissuna atra cossa e' non intendo de coronpî lo mê corpo."

E ella respoze a questo: "Pa che tu sei pin de sapiencia e si contradî a lo matremonio, e si sai bem che lo Evangerio dixe che so che Dee conzonze lo homo non parte, e anchora in la leze vegia tuti li boim homi avem mogiê, como fo Abram, Jzah e Jacob, e tuti li profeta e Prero[sic] chi fo prinapo de li apostori e per monte raxoim tu non poi negâ lo santo matrimonio."

E Joxaffà disse: "So che tu di è bem a chi lo vo far, ma o non è licito a chi a promisso a Dee virginitae."

E ella respoze: "Poa che ti non voi fâ questo, fa a lo mem che la anima mea se sarve, che ti ne averai grande merito, e si sai bem che e' l'è grande merito sarvâ una anima, e se comeigo me prometi jaxei esta note, e' me batezerò, e a questo me pa che ti non degi poi contradî."

E Joxaffà fo monto aseixo de la sarvaciom de questa, creandosse che ella dixesse questo da bom animo, e deprezente o se butà a la oraciom e con monte lagreme o pregà a Dee che o no l'abandonasse in questo pointo. E stagando ello cossì , o se adormì. E dormiando o ge parsse che o fosse menao in um bello prao ornao de diverse fioij e deleteivi erbori, e pareivage odî canti de grande dosesa, e era tuto ornao de fin oro e non se porea cointâ le richesse chi eram in quello prao. E stagando cossì, ello fo menao in una grande citae chi avea tute le mure de oro e li merlli de prie[sic] precioze. E Joxaffà stagando cossì ello odì una voxe chi ge disse: "Questo è lo paraxo de li justi." E poa o ge parsse esse menao fora de la dicta citae, e Joxaffà dixeiva: "Non me menai fora de cocì, ma lasëme stâ chì in um de questi canti." E la voxe ge disse: "O non po anchora esse questo, ma o sarà con to grande afano." E dicto questo o ge parsse esse menao in um logo tenebrozo e pin de ogni tristessa. E in lo dicto logo era una fornaxa ardente in la qua era de ogni natura vermi e de serpenti chi tormentavam le anime chi ge eram. E una voxe ge disse che quello era lo logo de li peccoi. E poa o tornà in si. E Joxaffà pensando in la vixiom o regracià monto Dee, e pensava bem che Dee ge avesse revellao tuto questo per la soa sarvaciom, e como spaventao de la vixiom, ogni tentaciom fuzì da ello, e trovasse si deber che o non se poiva move de leto.

Or quando lo ree sape che lo figio era maroto, o ze a ello e dissege so che ello aveiva [..] e Joxaffà ge cointà per ordem tuta la vixiom, e poa o ge disse: "Paire, perchè m'ai-tu misso intorno tanti laci per danâ la mea anima, bem che lo nostro Segnor messê Ihu. Xe. me secorsse tosto e dème gracia de vensse ogni tentaciom? Per che paire, poa che ti non me voi intende de quello che e' te digo chi è toa sarvaciom lasame partî da ogni cossa tereña e andâ unde abita Barllam servo de Xe., e si farò con ello la mea vita, e se pu ti me vorai tegnî chì, ti me veirai tosto finî de dolor, e non sarai jamao mê paire."

E lo ree, odando queste parolle, si se partì da ello monto tristo e ge disse: "Figior, e' o deliberao lo mê consegio in tar mainera, che e' te vogio dâ una parte de lo mê reame, e lì si tu starai, che stagando ti in questa mainera comeigo, e' non porea fâ che e' non te feisse levâ la vita."

E Joxaffà cognossè incontenente che questo era per vorentë de Dee, e fo monto alegro. E vegando lo paire che Joxaffà asentiva a questo, si lo fo asai pu, e partì tanta parte de la soa terra quanto ello ge vosse dâ, e incoronallo, e constituillo ree, e dège monti cavarê e principi e baroni e mote[sic] atre grande richesse.

Or, quando Joxaffà ave preiza la segnoria, e' l'incomenssà deprezente de ameist lo so povo in la via de messê Ihu. Xe., e anonciàge la passiom de lo Segnô e la santa scriptura, si che in pocho tenpo e' l'ave convertio la pu parte de lo so povo a la fe de messê Ihu. Xe., e in tute le terre e citae o ge fè mete la croxe per segnâ, e fè desfâ tute le idolle, e fè fâ zexie de Dee, e lì se recogeiva tuto lo povo per odî la parolla de Dee. E tuti li servi de Dee chi eram per quelle contrae fon de so monto consorai, e tuti vegnivam a quella citae. E monta fiâ quando la gente ge vegnivam, Joxaffà ge andava incontra e si li reseveiva con grade[sic] reverencia e ge dava tuto quello chi ge bezognava. E stavage um vescho con monti previ e jeregi, secondo che bezognava a lo governo de la zexia, e li quai batezavam tuti quelli chi a la fe de messê Ihu. Xe. se tornavam. E monte limoxine fava. E la soa fama cressè tanto che tuta[sic] le gente se partivam da lo reame de lo paire e andavam a stâ in lo reame de Joxaffà. E cossì multipichava lo so reame, e quello de lo paire asmenuiva e vegniva a niente. Or quando lo ree Avenir vi si grande miracoro de questo so figio, o vègne a cognosse per divina inspiraciom lo erô de le idolle, e mandà per Joxaffà che o devesse andâ a ello, consoseacossachè ello voreiva negâ le jdolle e tornâ a la fe crestiana, de la qua cossa Joxaffà fo monto alegro e grande