QUando messé Ihu. Xe. ave dicto queste parolle, si cantava um jno, e questo ino non sa nisum. Pössa o se levà con li söi disipori e ze in lo monte Oriveto, cossì como e' l'era uzo de fá, e, seando in lo monte, o disse a li söi disipori: "Esta nöcte 'o sarei tuti scandarizai in mi, persochè e' l'è ferio e ostruto lo pastó, e le pegore de lo grezo saram despersse, ma dapöa che e' sarò resusitao, e' sarò con voi in Galilea".

Disse messé san Pero: "Se tuti t'abandoneram, e mi non te scandelizerò ni zamai e ni te abandonerò".

Respoze messé Ihu. Xe.: "In veritai e' te digo che questa nöcte, avanti che lo gallo cante tre fiá, ti me negerai e dirai che ti non sai chi e' me sia[sic], e questo dirai a tuti quelli chi te voram odí".

Disse san Pero: "Se pu è bezögno che e' möra conteigo, e' non te abandonerò". E semegeivementi dissem tuti li atri disipori.

E lantora messé Ihu. Xe. vègne a una villa chi a nome Gloesemani, la quá era de là da lo fiume lo quá era apellao Sedeom, e lì era um orto une[sic] ello intrà con li söi disipori, e Juda traitó savea ben quello lögo, persochè o g'era staito monte vote. E stagando lì, lo Segnor o disse a li söi desipori: "Stai cocì e orai tanfin che e' vage cocì a orar".

E preize in soa conpagnia san Pero e san Jacomo e san Zoane, e partise tanto lonzi da li atri como sarea um traito de prea. E lantora lo Segnó se incomenssà a dorei[1] e a contristasse in fra lé mesmo, e pianzea monto e dixea: "Tristo è l'anima mea fin a la morte, stai chì fermi e orai con meigo".

E alargasse in pocho da elli, e inzenogasse in terra, e fe oraciom a lo maire[sic] e disse: "Paire mé, se po esse trapasar questo carexo da mi in questo ora". E pöa o disse ancora: "O' dosse Paire, a ti è possibille tute cosse, renöva[sic] da mi questo carexo, nientedeme' de tuto sia faito a la toa vorentë e non segondo la mea".

E pöa o vègne a li söi desipori e si li trovà adormij, e disse a Pero: "Voi non ave[sic] posuo una ora vegar comeigo. Vegai e orai asochè non intrai in tentaciom, persochè lo sprito e pronto [m]a la carne è inferma".

E ancora lo Segnó se alargà da li desipori e se misse a la oraciom digando: "Paire, se po esse che e' non beive questo carexo, soè la morte, sea faito a la toa vorentë".

E lantora a lé parse lo angero da cel chi lo confortà, e ello orando forte si nassè in ello una grande bataga, soè inter l'anima e la carne, inpersochè in la carne si vègne si grande spaventamento, che ello non poea soferir la morte, ma lo sprito e la raxom si ge consentiva sensa alchuna contradiciom, e de questo o ge vègne um tar suo, chi se ge convertì in gote de sangue che cheitem fin in terra. E depoí questo, ello si tornà a li söi desipori e trovàli adormij, persochè elli eram monto agrevai de söno, e ello, lasandolli, o tornà a orar. La sengonda[sic] fiá o disse quelle mesme parolle che o disse da la prima, e tornà ancora a li desipori e trovolli[sic] adormij e ge disse: "Dromí e reposai in pocho, persochè e' l'è vegnua l'ora che e' sarò in le maim de li peccaoi". E pöa, staito per um spacio, si ge disse: "Segnoi, voi non ave[sic] possuo vegá comeigo, per mé amó levaive tosto suza, echave Juda chi me vem a prende e dame in le main de li peccoi: veve che o non a dormio, ma e l'è staito pronto a vegare[sic] per fá lo traimento, persochè voi non sei staiti a orar".


E tuti li evangelista se acordam a questo, che quando Juda ave resevoto li III- dinari da li principi e da li veschi e de li Zué, si pigà una grande conpagnia de serventi, asochè per forssa elli lo poissem prende, messé Ihu. Xe., e quelli vègnem in quello lögo con lo treitó de Juda e monto bem armai e aparegai con arme e con lanterne e fazelle aseize, persochè e' l'era de nöcte.

Or lo treitó de Juda avea daito per segná digando: "A quello chi abraserò e baxerò per lo[sic] bocha, quello sarà deso, e prendei quello e tegnílo streitamenti".

E quando elli fon a lo lögo, e lo Segnó chi savea bem so che deiva esser, si se fe inver elli e si ge disse: "Segnoi, che demanda-vo voi?".

E elli ge dissem: "E demandemo Ihu. Nazareno".

E lo Segnó si se fe inver elli e si ge disse: "Segnoi, e' sum desso".

E incontenente, como e' l'ave dicto "E' su' deso", elli, como spaventai, se tiràm in pocho inderré e ceitem in terra quaxi como morti.

E lo Segnó ge disse anchora: "Chi demanda-vo voi?"

E elli dissem: "Ihu. Nazareno".

E lo Segnó ge

  1. a i a pâ scassâ