andá per má per andá aprövo Ponpeo so söxoro. E a la ella riva in Sezaria e' si se incontràm l'um con l'atro, e morìge de la gente de Ponpeo pu de DII- M homi, si che Iulio Cezaro fo vensao. E Ponpeo con lo resto de la soa gente fuzì in Egito, e Tolomeo re de Egito ge fe tagá la testa, como voi avei odío de sorva. E pöa Julio Cezaro ze in Egito e ave lì grande batage e venseli tuti.

E a li[sic] fin o se ne tornà a Roma e fessese per lé mesmo inperao. E pöa o se fe inperao de tuto lo mondo. E questo fo lo primé inperao, e si conquistà pu de le tre parte parte de lo mondo. E per la valorozitai de questo, tuti li atri inperaoi chi fon dapöi ello, si fon ihamai Sezari per sorvenome.

Questo conquestò[1] Spaga[sic] e fege quatro citae: l'una fo Tolada, l'atra Sagoria, la tersa Cordua, la quarta Saragoza. E mandàge doi cavaré, e comande[sic] che elli ge devessem ediffichá doe citae in lo mao lögo che elli trovassem. E l'um de quelli doi cavaré avea nome Tor e l'atro Ledo, e ajustàm questi doi nomi inseme e fem una citae e ihamanla Toledo. E pöa o ne mandà doi atri chi n'ediffichàm una atra e intremesihàm li lor nomi, e l'um de quelli avë nome Agolia e l'atro Sagobum. E questi trovàm um lögo chi ge semegava che sarea bona citae, ma e' l'avea l'aigoa tropo lonzi da la citae, e de questo e' lo mandàm a dí a Julio Cezaro. E ello ge mandà a dí che elli pigassem lo trabuto che Spagna dava a Roma e che per conduti e' ge feissem vegní la aigoa, e che semegeivementi elli devessem edifichá quella citae. E quelli fem tuto se[sic] che comandà lo inperao, e fem quella citae e ge missem nome Segolve. E si ge fem um ponte ben ato e ben forte e ben edifichao, per modo che ello durerà fin a la fin de lo mondo, e sum quello ponte e' fem um conduto con um canom de cör chi dava ëgoa a tuta la citae in grande abondancia. E per pu dura quella övera, la quá non verà mai men, salvo se ello non fosse goasto. E a fá quello ponte e quello conduto da mená l'aigoa si ge ze lo trabuto de agni XV de che tuta Spagna dava a la camera de Roma. E fem intitulá quella citae de letere [...] söi nomi, e de Sagolum tre atre letere fem in um nome, e quella citae fo ihamá Sagolia. E pöi e' la fem ihamá Saragoza, e femla intitular de lor nomi.

E Julio Cezaro regnà um tenpo. Pu a la fin o cheite in la desgracia de li senatoi de Roma. E la caxon fo persochè ello dè lo consorao de Roma a li Fanseschi. E de questo e' se l'avem in grande desdegno, e semegeivementi tuto lo pövo de Roma, si che li senatoi se acordàm de amasálo. E si lo amasàm dentro da lo consego de Roma, unde elli ge dem tante ferie de cotello, e cossì tuti ge ne dem una per um. E cossì finì Iulio Cezaro.

Dapöi che ello regnà, o regnà so nevo Otavia', chi fo ihamao Cezaro Augusto, e regnà agni L.

E lantó fo conpia la quinta etae, e in quella fo vinti generaiom[sic]. E lantó fo conpio le LII-II setemane che proffetezà sam Daniel. E lantó o fo conpio lo sarsedocio de li re de li Zué in Ierusalem.

E a cavo de III-V agni che regnà Otaviam Augusto, si fo la incarnaciom de lo nostro Segnó messé Ihu. Xe. E quando o nassè e' se inconensà[sic] la sexena etae. E tute le etae a avoto comensamento in li lögi unde elle su' asignai per raxom de notaber nome de le cosse chi cheitem in quelli tenpi. E cossì como in lo incomensamento de la promera etae si fo quando Dee fe Adam chi fo lo primé homo, e la terra fo la segonda etae com lo nostro Segnor Dee refosa lu[sic] umam linago ancho de le bestie in l'archa de Noè, che tuti li atri animai perìm salvo quelli chi eram inter l'archa, e questo fu per lo grande deluvio. E lo comensamento dee[sic] la tersa etae si se incomensà a la circonsixiom de Abram. E lo incomensamento de la quarta etae fo che o fo confermao re sum tuto lo pövo d'Issael. E lo incomensamento de la quinta etae si fo quando li figi di Issael fom menë in Babilonia. E lo incomensamento de la sexta etae fo quando nassè lo nostro Segnor messé Ihu. Xe.


Chì se contèm como lo peccao de Adam fo mao cha tuto lo mondo, e persò o covègne che lo nostro Segnor Dee ne deliberasse quello chi era pu cha tuto lo mondo.

Voi ave[sic] odio de sorva in lo incomensamento de lo libero, como Adam fe um peccao mao cha tuto lo mondo, e machulà tuto lo mondo, persochè quello peccao fo mao cha

  1. coqsto con una tirde d'ato e uña de sotta