Davit inteize so, si fo monto corsao e disse: "Zuro per Dee che quello chi fe questo e degno de morte e de mendá la bestia quatro tanta che a non varea". Respoze Natam proffeta e disse a re Davit: "Tu é quello homo richo chi pigiasti la mogié de Uria, e poa lo feisti amassá secretamenti, e persò lo nostro segnor Dee te manda a dí che zamai non insirà de caza toa cotello ni descorensa de sangue, e lo to propio figio se leverà contra de ti per leváte lo regno". E lantora Davit se butà in Davit inteize so, si fo monto corsao e disse: "Zuro per Dee che quello chi fe questo è degno de morte e de mendá la bestia quatro tanta che a non varea".

Respoze Natam proffeta e disse a re Davit: "Tu é quello homo richo chi pigiasti la mogié de Uria, e pöa lo feisti amassá secretamenti, e persò lo nostro Segnor Dee te manda a dí che zamai non insirà de caza toa cotello ni descorensa de sangue, e lo to propio figio se leverà contra de ti per leváte lo regno".

E lantora Davit se butà in terra con gandi[sic] pianti e sospiri e disse: "O' Segnor Dee, don-e esse cossì cassao da la toa fassa? Chè e' non ò aschozo lo mé peccao, anti e' l'ò manifesto davanti da ti con grande dolor".

Disse Natam: "Lo nostro segnor Dee si te perdona, che ti non morirai e non perderë lo to regno, ma persochè ti ai faito marixí lo nome de lo nostro Segnor Dee, lo figio chi t'è nao si morà. Che poràm dí quelli chi adoram le idole, che lo Dee de Isael non è drito Dee, chi desmise Saul de lo regno e ge misse Davit, chi peccà pu grevementi cha Saul?"

Davit se misse a jaxei sum la terra demandando perdom per lo fantin a lo nostro Segnor Dee zazunando e non se vorea alegrá, e per questo lo nostro Segnor Dee non lo vosse exaudí, chè lo fantin morì lo setèm jorno.

Or vegando Davit andá li famigij tristi e mormorando per modo che Davit inteize che lo fanti' era morto, si se levà su e si se vestì le pu belle vestimente che l'avesse, e ze monto alegramenti a pregá a lo nostro Segnor Dee, e quando ello ave faito la soa oraciom, si se ne tornà a caza. E vegando questo, li söi vasali si se ne maravegiàm monto de li senbianti che o fava contra la uzanssa.

Disse Davit a tuta la famigia: "Non ve maravegiai, persochè, quando lo fantin era vivo, e' lo pianzea pregando lo nostro Segnor Dee che ello vivesse, ma aora che l'è morto e' non vögio pu pianzere[sic] per ello, che e' non lo posso pu recoverá, anti, e' anderò a ello e ello non verà a mi".

Queste e monte atre parolle disse Davit per confortá Bezabet che ello amava monto.

Or de lì a um tenpo o n'ave um atro figio e misege nome Saramon, e dello a norigá a Natam proffeta, e Natam si lo ihamà Isdee, chi è tanto a dí como "amao da Dee".

Or regnando Davit in Ierusalem, si vosse fá lo tenpio de Dee, e fe recögne[sic] tuto lo legname e le pree chi ge fava mesté. E vègne a lo monte Tabor e vige lo legno de questo santo erboro de che amo faito menciom de sorva, lo quá Gericho piantà in lo dezerto, e pöa Moizes lo piantà a lo monte Tabor. E quando li meistri vin che l'avea fögie de trei erbori, si fon monto maravegië e si non lo vossem tagiar, avanti e' lo fem a savei a Davit. E quando Davit inteize so, si ze a lo monte Tabor. E quando o vi quello santo erboro, si proffetezà e disse: "Questo erboro è de tre nature, e signifficha lo Paire, lo Figio e lo Sprito Santo". E felo tagiá e si lo tegniva in grande reverencia.

E Davit disse: "Grande onó e grande reverencia e sarvamento dè vegní a tuto lo mondo e a caza mea per questo santo legno".

E pöa Davit lo fe levá de lì e felo mete inter la soa camera, e monto onoreivementi o lo goardava tanto quanto ello stè vivo.

Quando Davit ave aparegiao lo legname e le pree chi ge favam mesté a fá lo tenpio, e' vosse incomensá de lavorá, ma lo nostro Segnor Dee ge lo deveà e si ge disse: "Persochè ti é homo chi non ai oservao le toe maim in lo sangue de monti homi, e' non vögio che ti non faci lo mé tenpio".

Or Davit fo bon re e fe lo fiterio e monti boim sarmi. Morì re Davit e fo soterrao in Ierusalem.


Chì se contèm como Saramon regnà in Egito Ierusalem e ave la gracia de la sapiencia da lo nostro Segnor Dee.

Regnà Saramon e pigià per mogié la figia de lo re de Egito, de la quá ello ave um figio avanti che ella avesse agni XI. E persò dixem li Zué che ella avea infantao contra natura. E Saramon lo fe norigá in la citë de Davi', inpersochè ello non ave faito caza, persochè o pensava de fane una caza in lo tenpio de Dee. E si pensava de fá murá Ierusalem de tre mure, soè che in lo promé murao fosse lo tenpio, e in l'atra parte fosse la caza reá e li söi officiari, e in lo segondo murao steisse li homi poderoxi e gentir, e in lo terso steisem li maistri de le arte. E pöa che Saramon ave menao so mogié, si se ne ze in Ebrom e fe grande offerte a lo nostro Segnor Dee, segondo che era costume, e si ge disse: "Demanda so che ti vöi, e si te lo darò".

Respoze Saramon: "E' sum grasom, e si ò pocho intendimento, per che e' te prego che ti me dagi seno e siencia, asochè e' possa reze e governá lo to pövo, e intennder bem e má".

Or, so che Saramon demandà piaxè monto a lo nostro Segnor Dee, e si ge disse: "Persochè tu non m'ai demandao richesa ni le anime de li töi inimixi, pinamenti e' te darò tanta richessa che non fo mai re chi n'avesse tanta, e averai vitoria sorva li töi inimixi, e anchora, sum la toa demanda, e' te darò siencia e seno in tá mainera