beatissima Maire e san Zoane Evangelista dilletissimo dissiporo e san Francescho eram [dipinti] a li pê de la croxe, unde era Xe. cruciffixo, or vegne a penssà qua era de quelli trei chi avesse mao dorô de la passiom de Xe., ò la Maire la qua l'avea portao, ò l'avangellista chi g'avea dromio sum lo peto, ò san Francescho lo qua era con Xpe. cruciffixo. E stagando in questo devoto pensamento, la Vergem Maria ge aparsse con san Zoane e san Francescho, vestij de belissime vestimente e de Gloria beâ: e san Fracescho pareiva vestio de pu bella vestimenta cha san Zoane. E stagando frai Pero tuto spaventao de questa vixiom, e san Zoane lo confortà e si ge disse: "Non temi, frai carissimo, perssochè semo vegnui per confortâte e per acertâte de lo dubio. Perchè sapi che la Maire de Xe. e mi sorva ogni creatura amo avoto mao dorô de la morte de Xe., ma depoî de noi san Francescho n'ave mao dorô cha nigum atro, e inperò tu lo vei in tanta gloria". E frai Pero ge demandà digando: "Carissimo apostoro de Xe., perchè pa la vestimenta de san Francescho pu bella cha la toa?" Respoze san Zoane: "La raxom si è questa: perssochè, quando ello era in lo mondo, o portava pu vî vestimenta cha mi". E dite queste parolle san Zoane ge dè una vestimenta glorioza la qua ello portava in vixiom e dissege: "Prendi questa vestimenta, la qua e' o aduto per datella". E san Zoane vogiandollo vestî de quella vestimenta, frai Pero maravegao cheite in terra e incomessà[sic] a criâ: "Frai Curao, frai Curao carissimo, secorime tosto, e vegni a vei cosse maravegoze!" E in queste parolle, quella santa vixiom disparsse. E pöa vegniando frai Curao, frai Pero ge cointà ogni cossa per ordem, e si regaciàm Dee.

A lozo de Ihu. Xe. e de la soa Maire madona santa Maria e de lo so umillissimo servo Francescho.


45.

Frai Zoanin de Peña seando grassom scorâ in la provincia de la Marcha, una nöte o ge aparsse um fantin bellissimo e piamallo digando: "O Zoanin, va a san Stevam unde pricha um de li mê frai, a lo qua crei e atendi; e faito questo ti ai a fare[sic] um grande viageo e pöa verai a mi". De che questo se levà su inmantenente e centisse in grande mutaciom in l'anima soa. E ze a san Stevam e ge trovà una grande multitudem de gente chi stavam per odî lo pricho. E quello chi deva[sic] prichâ avea nome frai Feripo, lo qua era um de li promê frai chi eram vegnui in la Marcha d'Anchonna, e aveam preizo pochi lögi in la Marcha. E questo frai Feripo montà su per prichâ, e prichava devotissimamenti non con parolle de sapiencia umana, ma in vertue de Sprito Santo, anonciando lo reame de vita eterna. E finia la prichaciom, lo dito fantin si ze a lo dito frai Feripo, e dissege: "Paire, se a voi piaxesse de reseiveme in l'Ordem, mi ge verea vorentera, persochè farea vorentera penetencia e si servireiva vorentera a lo nostro Segnô messê Ihu. Xe.". E odando frai Feripo e cognossando l'intenciom de questo grassom, la qua era maravegoza e pronta a vorei servî a Xe., e' si ge disse: "Verai a mi lo ta di, e mi te farò reseive in quello lögo unde se farà lo capitoro prononcia*". De che lo grassom, lo qua era purissimo, e se penssava che quello fosse lo grande viageo che o deva[sic] fâ, secondo la revelaciom che ello avea avoto, e pöa che o se ne devesse andâ a pareizo; e cossì se creiva devei fâ como o fosse staito resevoto. Or o ze e fo resevoto a l'Ordem, e vegando che lo so pensamento non se conpiva, e digando lo goardiam de lo dito monestero[sic] che chi voresse andâ in la provincia de Provenssa, per lo merito de la santa obediencia, ello ge darea vorentera licentia; e questo fantin abiando grande dexiderio de andage, e penssando in lo so cör che quello fosse lo grande viageo che o deva[sic] fâ, avanti che o zeisse a pareizo. Ma o se vergognava de dillo, finarmenti confiandosse de frai Feripo, lo qua l'avea faito reseive a l'Ordem, si lo pregà caramenti che o ge feisse quella gracia de fâ che o zeisse in la provicia[sic] de Provenssa. Alaora frai Feripo, vegando la soa puritae e la soa santa innosencia, si ge dè quella licentia unde frai Zoanin se ge misse andâ con grande alegressa, abiando senper quella intenciom, che per serto, abiando conpio quella via, che ello se ne anderea in pareizo. Ma como piaxè a Dee, ello stè in quella provincia monti agni, li que agni fon II.V in lo aspeitâ de questo dexiderio, vivando senper in grande honestae e cresando senper in vertue e in gracia de Dee e de lo pövo, e era monto amao da li frai e da li secullai.

Or stagando um iorno frai Zoanin devotamenti in oraciom pianzando e lamentandose che lo so dexiderio non se conpiva e che lo so pelegrinagio se perlongava tropo: e in questo ge aparsse Xe. beneito, a lo qua aspetà l'anima soa*, e Xe. ge disse: "Figör frai Zoanin, demandame so che ti vöi". E ello ge respoze: "Segnô Dee mê, e' non o atro che demandâte salvo ti, inperochè mi non dexiro niguna atra cossa, ma e' te prego caramenti che ti me perdoni tute le mê peccë e dame gracia che avanti che möra che te vege un'atra vota, quando e' n'averò mao bezögno." E Xe. ge disse: "La toa oraciom si è exaudia". E dito questo Xe. se partì, e frai Zoanin romaze tuto consorao.

Or a la fin, li frai de la Marcha odando dî de la soa santitae, e' fen tanto con lo Generâ, che ello ge mandà l'obediencia de retornâ in la Marcha, la qua obediencia resevandolla alegramenti, si se misse in camin, pensando che, conpia quella via, che o se ne devesse andâ in cel, secondo la promissa che Xe. g'avea faito. E tornao che o fo in la provincia de la Marcha, o ge vivè III. agni, che o non fo mai cognossuo da söi parenti, e ogni di e' l'aspeitava la mizericordia de Dee e che o g'atendesse la promissa che che o g'avea faito. E in questo tenpo o fè pu vota lo officio de la goardiania con grande discreciom.

Sessa[sic] li atri doin che l'avea da Dee, inspirao de proffecia, unde una vota andando ello föra de lo monestero[sic], um so novicio do conbatuo da lo demonio e si forte tentao, che concentando ello a la tentaciom infra lê mesmo o se deliberà de insì föra de l'Ordem, cossì tosto como frai Zoanin fosse tornao de deföra: