Pagina:Giaimo.dal.dialetto alla.lingua.2.1924.pdf/5

L’ingratitudine.

Gh’ea ünn-a votta ün zuvenu riccu e sulu che u s’é ditu cuscì: « Sun sulu; côse ho da fâ?[1] bezéùgna che piggie muggé » e u l’ha piggiôu muggé. Ma só muggé a vuèiva cumandâ lé, e tütte e seie, quandu u riturnâva da-u travaggiu, a ghe rattelâva sempre. Ansi a l’é arrivâ a-u puntu de piccâlu e lé u l’ea cuscì bravu, cuscì bunnelàn, che u suppurtâva tüttu in pasiensa.

Ma ün giurnu che u l’aveiva piggiôu ciü botte du solitu, u l’ha pensôu de andâsene via da casa per castigâ só muggé.

U se n’é andaètu aa bunn-a de Dìu[2] e u s’é missu in cammìn.

Quandu u l’é staètu a ünn-a çerta distansa, u l’ha truvôu ün grossu serpente, suttu ünn-a pria grossa, che u gh’ha ditu:

L’ ingratitudine. C ’ era una volta un giovane ricco e solo che disse fra sé così : « Sono solo; che cosa devo fa re? conviene che prenda móglie » e prese móglie. M a sua móglie vo­ leva com andar lei e tutte le sere quando egli tornava dal lavóro, lo punzecchiava sempre. A nzi giunse al punto di batterlo ed egli era così buono, così bonac­ cióne, che sopportava tutto in pazienza. M a un giorno che aveva preso più botte del solito, pensò di an­ darsene via da casa per castigare sua moglie. Se ne andò alla buona ven­ tura e si mise in cammino. Q uando fu ad una certa di­ stanza, trovò sotto una piètra grossa un grosso serpente che gli disse : « O brav'uomo, vieni un po’ a togliermi di qui; è già passata tanta gente, ma nessuno ha vo-


  1. « Che cosa devo fare ? » « che ho a fare ? » , meglio che: «cosa ho a fare » .
  2. « Andare a caso, alla ventura, affidarsi alla Provvidenza ».