Pagina:Giaimo.dal.dialetto alla.lingua.2.1924.pdf/45

s'é missu a criâ: « U Diau drentu u maè saccu! » e u Diau u l'ha duvüu intrâ int'u saccu.

Allua u s'é missu u saccu in spalla, u l’é andaètu da ün muìn e u l'ha cacciôu suttu a méùa.

U Diau u mandâva çerti ürli da pertüzâ e müagie, ma quellu nu se ne dâva pe inteizu.

Quandu u diau u l’é staètu cuscì ben menissôu, che u l’ha pusciüu passâ attraversu l'orditüa da stoffa, Gian-Tabaccu u l’ha scrullôu u só saccu, u se l’é missu in spalla e u se n’é andaètu via.

Ma scicumme l’ua de muî a vegne per tütti, ün bellu giurnu, Gian-Tabaccu u l’é mortu e u l’é andaètu subito a piccâ aa porta du Paradizu.

U Segnû u l'ha ditu a San Pé:

« Ammia ün pô chi gh’é ».

San Pé u l’ha ammiôu e u l’ha ditu: « U l’é quellu mattu de Gian-Tabaccu che, invece de dumandâme a salüte de l’ani ma, u m’ha dumandôu de puèi fâ intrâ int’u só saccu tutto quellu che u vuèiva: mi l’ho mandôu via ».

Gian-Tabaccu u l’é andaètu

la, andò ad un mulino e lo cacciò sotto la macina. Il Diavolo m andava certi stril­ li da trapassare i muri, ma quello non se ne dava per inteso. Q uando fu così ben strito­ lato, che potè passare per 1’ or­ ditura della stoffa, G ian T abacco scosse il suo sacco, se lo mise in spalla e se ne andò via. M a siccome l’ora della morte viène per tutti, un bel giorno Gianni morì e andò subito a bat­ tere alla porta del Paradiso. Il Signóre disse a San Pietro : « G uarda chi c’è ». San Pietro guardò e disse: « È quel pazzo di G ianni gran fumatóre che, invece di dom andarm i la salute dell’ani­ ma, mi ha chièsto di poter far entrare nel suo sacco tutto ciò che voleva: l’ho m andato via ». Gianni - gran - fum atóre andò a battere alla porta del P u rg a­ torio, ma siccóme non aveva fatto nulla di male, in Purgatorio non potè entrare. A lla fine andò a battere alla porta dell’Inferno. A ndò ad aprirgli la porta un diavolétto nero che appena lo vide, si spicciò a chiudere la porta e a chiam are il suo padro­ ne, il ré deH’Inferno. Il quale