Pagina:Giaimo.dal.dialetto alla.lingua.2.1924.pdf/40

da-u boscu che u l’ha incuntrôu ün orbu che u domandava a caitaè. Lé u l’haipiggiôu ünn-a preiza da só çenie, u g[']ha frettôu i éùggi e quellu u l’ha vistu!

Un pó ciü in là u l’ha incun­trôu ünn-a muaè che a se disperava: u gh’ha dumandôu cose gh’ea capitôu. Quella allua a gh’ha cuntôu che a l’aveiva ünn-a figgéùa che doppu ün forte spaventu, a l’ea diventâ mütta ; lé u gh’ha prumissu de guarîla e u ghe l’ha guaria.

Tütte e gente[1] che u guarîva, vuèivan ricumpensâlu, ma lé u nu vuèiva mai ninte: pe-u ciü u se cuntentâva de ün toccu de pàn e de ünn-a xatta de minestra e tütti, incuntrandulu, o-u salütâvan e o-u benedîvan. E lé u l’andâva pe-u mundu cuntentu du pocu pàn e de tante benedisiuìn che u reccüggeiva.

Ün giurnu se sente dî che u rè d’ün paize vixìn u l’aveiva u só figgiu unicu tantu marottu che i meghi un saveivan ciü cose fâghe: u rè u l’ea disperôu e u prumetteiva qualunque summa a chi gh’avesse guarìu só figgiu.

Quellu semplice ommu u se


Tulta la gente ch’egli guariy^ voleva ricompensarlo, ma gjnon voleva nulla: per lo pjf, ^ contentava di un pezzo di paDe e di una scodella di minestra • tutti, incontrandolo, lo salutavano e lo benedicévano. E d églj andava per il mondo, contento del poco pane e delle molte be­ nedizióni che raccoglieva. U n giorno si sente dire che il ré di un paese vicino aveva il suo figlio unico tanto m alato che i medici non sapevano più che cosa fargli : il ré era disperato e prometteva qualunque somma a chi gli avesse guarito suo figlio. Q uel semplice uomo si mette in cammino per andare a guarire il figlio del ré, non già per avere dei denari, ma solo per la sua gran voglia di fare del bène. Giunse alla corte del ré vi­ cino, quando il principe era già entrato in agonia: quando disse alle guardie del palazzo che lo lasciassero passare perché era venuto a salvare il principe, lo credettero pazzo, ma egli insi­ stette tanto che lo lasciarono pas­ sare. Si avvicinò al letto del mo­ ribondo; gli lasciò cadere in hoc-


  1. Tutta la gente » e non: tutte le genti.